sábado, 18 de agosto de 2007

Em busca do "hot spot" turístico

Como é que alguns destinos turísticos viram moda? Quem determina isso? Esta interessante matéria da edição de hoje do Wall Street Journal dá uma resposta. E diz que, depois de Vietnã, de São Paulo (?!) e da ilha de Vieques, a cidade de Sarande, na costa da Albânia, será o novo "lugar quente" do turismo mundial. É esperar pra ver. Boa pauta de negócios. Um trecho da reportagem de Candace Jackson: "Sarande's shot at joining the ranks of travel's trendy locales is the work of a little-known but highly influential executive at Crystal Cruises named John Stoll. His title is director of land operations, and his job is to scout out new -- and often obscure -- destinations. Albania, he says, has 90 miles of shoreline on the Ionian Sea, well-preserved Roman ruins -- and the cachet of being a place most Americans have never visited." Aqui, um mapa interativo com 10 lugares do mundo que podem fazer sucesso nos próximo anos, segundo o pessoal da indústria do turismo.

Um comentário:

Anônimo disse...

One of her most popular products are her organic vegetable seedlings,
especially the tomatoes, which are cool-weather varieties that do well on California's foggy Central Coast. In addition, fertilizer restores to the soil nutrients that are absorbed by years of growing the same vegetable plants in the same location. Without fertilizing additives (natural or chemical), plants will be stunted and unhealthy.

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